Strana zelených (SZ) hodlá protestovat proti nárůstu kamionové dopravy v České republice. Formou petiční akce chce dosáhnout toho, aby byla využívána možnost překládat náklad z kamionů na železnici.
"Je zřejmé, že bez účinného tlaku veřejnosti, který by byl dostatečnou protiváhou vlivné kamionové lobby, k žádoucí změně nedojde. Strana zelených se proto rozhodla, že zahájí petiční akci "Kamiony na koleje!" za prosazení většího využití železnice v nákladní dopravě, zejména dálkové," uvádí zelení v tiskové zprávě.
Zelení upozorňují na skutečnost, že chybí jakákoliv snaha alespoň část silniční nákladní přepravy převést na železnici. SZ poukazuje například na trasu z Rumburku přes Českou Lípu na Prahu. "Právě v České Lípě bylo v minulosti mnohamiliónovými náklady vybudováno kontejnerové překladiště, které by bylo možné využít a ulevit tak alespoň nejkritičtějšímu úseku přes Lužické hory ke státní hranici. A takových kontejnerových překladišť, v nichž se utopilo bohatství investic, je v České republice mnoho. Málo z nich však slouží původnímu účelu. Obdobně byl potichu opuštěn slibný projekt RoLa, převážení ucelených vlaků s kamiony," upozorňují zelení.
Dvojka liberecké kandidátky SZ Miroslav Hudec tvrdí: "Při současné kritické situaci na silnicích je proti zdravému rozumu opomíjet volnou kapacitu železnice - je to jako donekonečna lít vodu do plné sklenice a vedlejší prázdné si přitom nevšímat."
Eva Tylová, která vede stranu do voleb v Plzeňském kraji, rovněž prohlašuje, že kraj a především obyvatelé Plzně jsou kamionovou dopravou obtěžováni. "Kamionovou dopravou trpí občané i v Plzni, i po otevření okruhu projíždí městem 3 000 kamionů. Na řadě ulic jsou překročené normy pro hluk. Situace se stává neúnosnou. Převod kamionů na železnice by zlepšil životní podmínky obyvatel řady měst," zdůraznila Tylová.
"Je zřejmé, že bez účinného tlaku veřejnosti, který by byl dostatečnou protiváhou vlivné kamionové lobby, k žádoucí změně nedojde. Strana zelených se proto rozhodla, že zahájí petiční akci "Kamiony na koleje!" za prosazení většího využití železnice v nákladní dopravě, zejména dálkové," uvádí zelení v tiskové zprávě.
Zelení upozorňují na skutečnost, že chybí jakákoliv snaha alespoň část silniční nákladní přepravy převést na železnici. SZ poukazuje například na trasu z Rumburku přes Českou Lípu na Prahu. "Právě v České Lípě bylo v minulosti mnohamiliónovými náklady vybudováno kontejnerové překladiště, které by bylo možné využít a ulevit tak alespoň nejkritičtějšímu úseku přes Lužické hory ke státní hranici. A takových kontejnerových překladišť, v nichž se utopilo bohatství investic, je v České republice mnoho. Málo z nich však slouží původnímu účelu. Obdobně byl potichu opuštěn slibný projekt RoLa, převážení ucelených vlaků s kamiony," upozorňují zelení.
Dvojka liberecké kandidátky SZ Miroslav Hudec tvrdí: "Při současné kritické situaci na silnicích je proti zdravému rozumu opomíjet volnou kapacitu železnice - je to jako donekonečna lít vodu do plné sklenice a vedlejší prázdné si přitom nevšímat."
Eva Tylová, která vede stranu do voleb v Plzeňském kraji, rovněž prohlašuje, že kraj a především obyvatelé Plzně jsou kamionovou dopravou obtěžováni. "Kamionovou dopravou trpí občané i v Plzni, i po otevření okruhu projíždí městem 3 000 kamionů. Na řadě ulic jsou překročené normy pro hluk. Situace se stává neúnosnou. Převod kamionů na železnice by zlepšil životní podmínky obyvatel řady měst," zdůraznila Tylová.
Související