Cestující mohou volně procházet mezi vozy v obou podlažích, nastoupit do vlaku z úrovně peronu a projít ho v celé délce soupravy, aniž by zdolávali byť jen jediný schod. Obdobně mohou projít horním patrem vlaku bez zdolávání schodů.
Elektrické nízkopodlažní vlaky jsou na trhu k dispozici již delší dobu, i když ve skutečnosti musí cestující většinou zdolat nějaký ten schod, pokud hledají volné místo, a to je ve vyvýšené části nad podvozkem, nebo když přecházejí z vozu do vozu. Díky řešení patentovanému společností Talgo je nyní k dispozici nízkopodlažní řešení soupravy v celé její délce. Jak zdůrazňuje výrobce, dokonale rovná podlaží vlaku přispívají k mimořádné vnitřní prostornosti a také k přehlednosti ve vztahu k monitorování dění v soupravě, což přispívá ke zvýšené bezpečnosti cestujících.
Již v květnu 2004 rozhodla firma Talgo o výrobě prototypové jednotky s cílem prověřit funkčnost unikátního technického řešení v náročných podmínkách severské traťové služby. Rozhodujícím momentem pro testování novinky byl grant udělený finskou Národní technickou agenturou (Tekes) a také podpora ze strukturálních fondů EU. Celková investice na vývoj elektrické jednotky Talgo 22 dosáhla částky 8 mil. eur. Jedná se o významný projekt v rámci celého finského železničního průmyslu, který čítá na 50 firem. Velkým lákadlem pro výrobce Talgo 22 je chystaný nákup 100 nových vlaků pro metropolitní oblast Helsinek.
Finská filiálka Talgo, specializující se na výrobu a opravy kolejových vozidel, poskytuje pracovní příležitosti 420 zaměstnancům a dosahuje ročního obratu kolem 41 mil. eur (cca 1,3 mld. Kč).