Výpisy z rejstříků - Pošta dnes nabízí na počkání na svých 74 kontaktních místech výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku a z živnostenského rejstříku. Výpis z katastru a obchodního rejstříku mohou klienti získat na všech poštách v republice také ve variantě off-line. To znamená, že po vyplnění jednoduchého formuláře doručíme zákazníkovi požadovaný výpis maximálně do pěti dnů do vlastních rukou. Tato původně okrajová služba, jejíž pilotní provoz startoval na začátku letošního roku a která měla být pouze doplňkem v portfoliu služeb pro zákazníky, se téměř okamžitě stala hitem mezi elektronickými službami ČP.

Centrální adresa - systém pro uveřejňování veřejných zakázek - Pošta je správcem Informačního systému o veřejných zakázkách od roku 2000. Je to jediné oficiální místo, kde jsou na internetu uveřejňovány informace určené zákonem o veřejných dražbách a další data a informace vztahující se k veřejným zakázkám. Na webové adrese www.centralniadresa.cz se nejen firmy, ale i široká veřejnost mohou dozvědět vše o způsobu zadávání, o průběhu a výsledcích veřejných dražeb a převodech majetku státu. Zahrnuje veřejné dražby a převody státního majetku a Informační systém o veřejných zakázkách. Celkový počet zveřejněných inzerátů k veřejným zakázkám, veřejným dražbám a ostatním nabídkám na centrální adrese od srpna roku 2000 do září 2007 dosáhl 207 964.

Registrovaná elektronická pošta - elektronické zásilky s doručenkou, bezpečný "mailový P. O. Box" - Službu lze využít všude tam, kde je třeba rychle a flexibilně komunikovat s nutností zajištění ochrany posílaných informací. Například mezi zdravotní pojišťovnou a ordinací lékaře. V dubnu 2006 byla Česká pošta v souvislosti s novými pravidly silničního provozu oslovena Policií ČR, aby se zapojila do projektu bodového systému. Za pouhé tři měsíce Pošta zavedla Registrovanou elektronickou poštu nejen u Policie, ale i na 206 obecních úřadů. Policie ČR prostřednictvím REPu předá obcím na 45 tis. zásilek měsíčně.

Hybridní pošta - řešení hromadné korespondence a archivace dat - Hybridní pošta byla první vlaštovkou v nabídce elektronických služeb. Pošta ji provozuje již od roku 1994. Jde o produkt, který kombinuje klasickou papírovou a elektronickou korespondenci. Zákazník předá elektronická data do specializovaných pracovišť, tzv. Postservisů, a ty pak zajistí tisk dokumentů, jejich kompletaci i následné vložení do obálek i samotnou distribuci. Pošta umí zpracovat faktury, daňové doklady, direct-maily, výpisy z účtů, brožury, pozvánky, blahopřání, upomínky, dotazníky... Letos v září zavedla ČP novinku - elektronickou archivaci dokumentů. Zákazník může archivovat kopie všech svých dokumentů.

Pošta začala provozovat hybridní poštu s jedním strojem s kapacitou 5000 obálek za hodinu v Postservisech na dvou místech v republice, v Praze a Českých Budějovicích. Zájem o službu rok od roku rostl, což Poštu dovedlo až k dnešním devíti moderním linkám s kapacitou 60 tis. obálek za hodinu a ke vzniku dalších dvou Postservisů v Brně a Ústí nad Labem. Tato centra odbaví měsíčně zhruba 8 milionů obálek. Ročně pak hybridní pošta zpracuje 150 mil. stránek a více jak 100 mil. zásilek.

Pohlednice z MMS, e-mailu či z webu - Bonbónek v podobě zasílání MMS pohlednic ČP připravila již loni: zákazník odešle pomocí MMS, e-mailu nebo webové aplikace obrázek, který by měl tvořit lícovou stranu pohledu, adresu a vlastní text pohledu poště. Ta obrázek i text vytiskne na kvalitní papír a doručí. Tuto službu od jejího zavedení využilo už 8180 zákazníků. Blíže - www.doschranky.cz.

Rychlý přenos dat a informací je dnes samozřejmostí, proto Pošta věnuje velkou pozornost vlastnímu vývoji nových elektronických služeb a již na příští rok čeká další novinky.

(hč)

Související