Výpisy z rejstříků - Pošta dnes nabízí na počkání na svých 74 kontaktních místech výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku a z živnostenského rejstříku. Výpis z katastru a obchodního rejstříku mohou klienti získat na všech poštách v republice také ve variantě off-line. To znamená, že po vyplnění jednoduchého formuláře doručíme zákazníkovi požadovaný výpis maximálně do pěti dnů do vlastních rukou. Tato původně okrajová služba, jejíž pilotní provoz startoval na začátku letošního roku a která měla být pouze doplňkem v portfoliu služeb pro zákazníky, se téměř okamžitě stala hitem mezi elektronickými službami ČP.
Centrální adresa - systém pro uveřejňování veřejných zakázek - Pošta je správcem Informačního systému o veřejných zakázkách od roku 2000. Je to jediné oficiální místo, kde jsou na internetu uveřejňovány informace určené zákonem o veřejných dražbách a další data a informace vztahující se k veřejným zakázkám. Na webové adrese www.centralniadresa.cz se nejen firmy, ale i široká veřejnost mohou dozvědět vše o způsobu zadávání, o průběhu a výsledcích veřejných dražeb a převodech majetku státu. Zahrnuje veřejné dražby a převody státního majetku a Informační systém o veřejných zakázkách. Celkový počet zveřejněných inzerátů k veřejným zakázkám, veřejným dražbám a ostatním nabídkám na centrální adrese od srpna roku 2000 do září 2007 dosáhl 207 964.
Registrovaná elektronická pošta - elektronické zásilky s doručenkou, bezpečný "mailový P. O. Box" - Službu lze využít všude tam, kde je třeba rychle a flexibilně komunikovat s nutností zajištění ochrany posílaných informací. Například mezi zdravotní pojišťovnou a ordinací lékaře. V dubnu 2006 byla Česká pošta v souvislosti s novými pravidly silničního provozu oslovena Policií ČR, aby se zapojila do projektu bodového systému. Za pouhé tři měsíce Pošta zavedla Registrovanou elektronickou poštu nejen u Policie, ale i na 206 obecních úřadů. Policie ČR prostřednictvím REPu předá obcím na 45 tis. zásilek měsíčně.
Hybridní pošta - řešení hromadné korespondence a archivace dat - Hybridní pošta byla první vlaštovkou v nabídce elektronických služeb. Pošta ji provozuje již od roku 1994. Jde o produkt, který kombinuje klasickou papírovou a elektronickou korespondenci. Zákazník předá elektronická data do specializovaných pracovišť, tzv. Postservisů, a ty pak zajistí tisk dokumentů, jejich kompletaci i následné vložení do obálek i samotnou distribuci. Pošta umí zpracovat faktury, daňové doklady, direct-maily, výpisy z účtů, brožury, pozvánky, blahopřání, upomínky, dotazníky... Letos v září zavedla ČP novinku - elektronickou archivaci dokumentů. Zákazník může archivovat kopie všech svých dokumentů.
Pošta začala provozovat hybridní poštu s jedním strojem s kapacitou 5000 obálek za hodinu v Postservisech na dvou místech v republice, v Praze a Českých Budějovicích. Zájem o službu rok od roku rostl, což Poštu dovedlo až k dnešním devíti moderním linkám s kapacitou 60 tis. obálek za hodinu a ke vzniku dalších dvou Postservisů v Brně a Ústí nad Labem. Tato centra odbaví měsíčně zhruba 8 milionů obálek. Ročně pak hybridní pošta zpracuje 150 mil. stránek a více jak 100 mil. zásilek.
Pohlednice z MMS, e-mailu či z webu - Bonbónek v podobě zasílání MMS pohlednic ČP připravila již loni: zákazník odešle pomocí MMS, e-mailu nebo webové aplikace obrázek, který by měl tvořit lícovou stranu pohledu, adresu a vlastní text pohledu poště. Ta obrázek i text vytiskne na kvalitní papír a doručí. Tuto službu od jejího zavedení využilo už 8180 zákazníků. Blíže - www.doschranky.cz.
Rychlý přenos dat a informací je dnes samozřejmostí, proto Pošta věnuje velkou pozornost vlastnímu vývoji nových elektronických služeb a již na příští rok čeká další novinky.
(hč)
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





