Dalším významným trendem, o kterém si myslím, že se bude v letošním roce i nadále slibně rozvíjet, je nárůst přeprav v režimu Business to Consumer (B2C), tedy přeprava zásilek a zboží fyzickým osobám coby příjemcům. Tento trend podporuje stále rozšířenější využívání internetu k nakupování. Přepravci jsou čím dál častěji oslovováni nejen internetovými obchodníky, ale i klasickými "kamennými" obchody a poskytovateli služeb, s požadavkem vyřešit jejich distribuci na konečného uživatele. Běžná pracovní doba na uspokojení jejich požadavků na expresní přepravu již nestačí. Doručovat úspěšně a stejně kvalitně fyzickým osobám totiž znamená doručovat pozdě odpoledne, večer nebo o víkendech, anebo hledat jiné alternativní cesty. Jiný je také způsob komunikace s příjemcem a celý režim B2C se zatím vůbec nese ve znamení daleko menší míry standardizace přepravy. Proto se zdá, že dříve nebo později budou muset přepravci začít oddělovat B2C distribuci od standardní B2B distribuce. Ten, kdo to udělá nejrychleji a přitom kvalitně, může získat rychle mimořádný tržní podíl v tomto velice zajímavém segmentu.
Podle mého názoru čeká expresní přepravu i přes všechna úskalí dobrý rok. Zároveň doufám, že v našem oboru bude pokračovat trend nastartovaný rostoucí výkonností české ekonomiky, kterou významně podporuje právě vývoz. Tyto vlivy se následně promítají do rostoucí konkurence, tlaku na ceny a vyšší kvality služeb, ale zároveň nabízejí také velké příležitosti k rozvoji každé společnosti. Věřím, že DHL po boku se svou partnerskou společností PPL v sílícím konkurenčním tlaku obstojí a našim zákazníkům bude i nadále nabízet stejně kvalitní služby jako doposud.
Ing. Jiří Stojar
generální ředitel DHL Express (Czech Republic)
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





