Firma Jungheinrich je dnes zastoupena v 31 evropských a mimoevropských zemích prostřednictvím vlastní prodejní a servisní sítě. Již to může být důvodem, proč svěřit růst produktivity svých logistických procesů této firmě z Hamburku. Aktuální příkladem je práce vozíků v nejseverněji umístěném pivovaru na světě Macks Olbryggeri AS.

V tomto pivovaru na severu Norska, zásobujícím pivem i širokým sortimentem nealkoholických nápojů oblast Tromso a Finnmark, zajišťují čelní vysokozdvižné vozíky Jungheinrich efektivní uskladňování a překládku zboží. Těžištěm nasazení na 70. rovnoběžce severně od polárního kruhu jsou nové vozíky se spalovacím motorem typu DFG 425s-435s. Jedná se o čelní vozíky s hydrostatickým pohonem, schopné zvedat náklady až do hmotnosti 3500 kg. Jsou vybaveny vidlicemi pro nápojářský průmysl, které umožňují současné naložení několika palet. Tyto vozíky vystavoval výrobce také během veletrhu drinktec 2009 na mnichovském výstavišti.

Zvláště vlastnosti hydrostatického pohonu zajišťují vysoký výkon překládky při intenzivním nasazení s častými změnami směru, vyskytujícími se speciálně v nápojářském průmyslu. V praxi to znamená mj. rychlý a přímý rozjezd i rychlé a zároveň hladké a citlivé změny směru jízdy.

Splněná očekávání - Přednosti těchto vozíků oceňují řidiči pivovaru zvláště za chladných ročních období. Protože i v zimě je třeba přemísťovat a překládat velké množství palet, jsou vozíky přirozeně často nasazovány na náledí a sněhu. Byly požadovány vozíky, dosahující z nulového maximální výkon během velmi krátké doby, ale s jinými jízdními vlastnostmi, než měly vozíky, u firmy doposud používané. Eirik Johansen, vedoucí výroby a logistiky: "Neznal jsem dříve vozíky Jungheinrich s hydrostatickým pohonem a byl jsem zpočátku skeptický. Ale dnes musím říci, že absolutně splňují naše očekávání."

Firma Jungheinrich získala zakázku také proto, že pokrývá celé Norsko vlastní prodejní a servisní sítí. V samotném Tromso dbá osm jejích pracovníků o to, aby i zde měl zákazník za (polárního) dne i během (polární) noci kompetentního partnera.

Jen oprávnění řidiči - Navíc Jungheinrich nabídl efektivní management přístupu k vozíkům. Jedná se o tzv. ISM systém (Informační systém pro management vozíků), umožňující selektivní kontrolu přístupu k vozíkům, záznam informací o nasazení vozíků a jejich vyhodnocování. Přístup k vozíkům je řízen čipovou technologií. Čipy jsou pomocí počítače opatřeny parametry, specifickými pro dané nasazení, aby s vozíkem mohli pracovat pouze oprávnění a školení řidiči.

(gl)

Jungheinrich za polárním kruhem

FOTO: JUNGHEINRICH

Související