Druhé kolo výzvy bude vyhlášeno na období od 16. srpna do 31. prosince 2010. Během této doby mohou žadatelé předkládat žádosti o veřejnou podporu. Po ukončení výzvy bude provedena kontrola a hodnocení žádostí o veřejnou podporu a následně bude každý žadatel informován o výsledku.
Finanční prostředky pro 2. kolo výzvy vycházejí z finančních potřeb programu. Po odečtení vyčerpaných prostředků v rámci 1. kola výzvy a převodu určitého objemu finančních prostředků mezi jednotlivými oblastmi prioritní osy 6 je pro 2. kolo výzvy k dispozici až 224,5 mil. Kč celkové dotace (190,8 mil. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj a 33,7 mil. Kč ze státního rozpočtu). Na přípravě se v rámci MD podílí Odbor fondů EU (Řídící orgán OPD) a Odbor drah, železniční a kombinované dopravy (Správce předmětného programu).
Cílem programu je především snížení zatížení životního prostředí a poškozování veřejného zdraví silniční nákladní dopravou, převedením části přeprav na ekologičtější alternativní železniční a vodní dopravu. Současně má program napomáhat hospodářskému rozvoji nejvíce znevýhodněných regionů prostřednictvím podpory investic a tvorby pracovních míst udržitelným způsobem. Tato podpora je zaměřena na zřizování nových železničních vleček.
V rámci programu budou podporovány investice do rozšiřování a dalšího rozvoje stávajících a zřizování nových železničních vleček, případně investice na nabytí železniční vlečky, která by již zanikla nebo by byla zanikla, pokud by nedošlo k jejímu odkoupení. Prostřednictvím podpory je možné i uhradit náklady spojené s pronájmem jiného majetku, než pozemků a staveb, je-li nájemní smlouva uzavřena formou finančního leasingu.
Formou podpory bude stejně jako v případě 1. kola výzvy vnitrostátní regionální investiční podpora (VRIP), podpora de minimis a podpora ad hoc. Jednotlivé formy podpory mají vliv na maximální výši podpory. V rámci VRIP může podpora dosáhnout maximálně následující stanovenou výši způsobilých výdajů. Střední Čechy, Severozápad, Jihovýchod, Střední Morava, Moravskoslezsko - max. 40 % a Jihozápad - 36 %. V rámci podpory de minimis je možná podpora u jednoho podniku za tříleté období max. 200 tis. eur. V rámci podpory ad hoc lze získat maximálně 50 % celkové podpory. Příjemci podpory stavebních i nestavebních investic musí splňovat určitý právní vztah k pozemkům určeným k zastavění či zastavěným vlečkou. Podmínkou je také, aby železniční vlečka byla umístěna na území ČR a v regionu způsobilém pro regionální investiční podporu.
Více o zpracování projektové žádosti a o podmínkách jejího předkládání na www.opd.cz nebo na www.mdcr.cz. Pro potenciální zájemce připravuje MD školení na 21. září 2010; více o něm na www.opd.cz/cz/vlecky.

Zabrání podpora vleček jejich dalšímu úbytku?
FOTO: ARCHIV
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





