Druhé kolo výzvy bude vyhlášeno na období od 16. srpna do 31. prosince 2010. Během této doby mohou žadatelé předkládat žádosti o veřejnou podporu. Po ukončení výzvy bude provedena kontrola a hodnocení žádostí o veřejnou podporu a následně bude každý žadatel informován o výsledku.

Finanční prostředky pro 2. kolo výzvy vycházejí z finančních potřeb programu. Po odečtení vyčerpaných prostředků v rámci 1. kola výzvy a převodu určitého objemu finančních prostředků mezi jednotlivými oblastmi prioritní osy 6 je pro 2. kolo výzvy k dispozici až 224,5 mil. Kč celkové dotace (190,8 mil. Kč z Evropského fondu pro regionální rozvoj a 33,7 mil. Kč ze státního rozpočtu). Na přípravě se v rámci MD podílí Odbor fondů EU (Řídící orgán OPD) a Odbor drah, železniční a kombinované dopravy (Správce předmětného programu).

Cílem programu je především snížení zatížení životního prostředí a poškozování veřejného zdraví silniční nákladní dopravou, převedením části přeprav na ekologičtější alternativní železniční a vodní dopravu. Současně má program napomáhat hospodářskému rozvoji nejvíce znevýhodněných regionů prostřednictvím podpory investic a tvorby pracovních míst udržitelným způsobem. Tato podpora je zaměřena na zřizování nových železničních vleček.

V rámci programu budou podporovány investice do rozšiřování a dalšího rozvoje stávajících a zřizování nových železničních vleček, případně investice na nabytí železniční vlečky, která by již zanikla nebo by byla zanikla, pokud by nedošlo k jejímu odkoupení. Prostřednictvím podpory je možné i uhradit náklady spojené s pronájmem jiného majetku, než pozemků a staveb, je-li nájemní smlouva uzavřena formou finančního leasingu.

Formou podpory bude stejně jako v případě 1. kola výzvy vnitrostátní regionální investiční podpora (VRIP), podpora de minimis a podpora ad hoc. Jednotlivé formy podpory mají vliv na maximální výši podpory. V rámci VRIP může podpora dosáhnout maximálně následující stanovenou výši způsobilých výdajů. Střední Čechy, Severozápad, Jihovýchod, Střední Morava, Moravskoslezsko - max. 40 % a Jihozápad - 36 %. V rámci podpory de minimis je možná podpora u jednoho podniku za tříleté období max. 200 tis. eur. V rámci podpory ad hoc lze získat maximálně 50 % celkové podpory. Příjemci podpory stavebních i nestavebních investic musí splňovat určitý právní vztah k pozemkům určeným k zastavění či zastavěným vlečkou. Podmínkou je také, aby železniční vlečka byla umístěna na území ČR a v regionu způsobilém pro regionální investiční podporu.

Více o zpracování projektové žádosti a o podmínkách jejího předkládání na www.opd.cz nebo na www.mdcr.cz. Pro potenciální zájemce připravuje MD školení na 21. září 2010; více o něm na www.opd.cz/cz/vlecky.


Zabrání podpora vleček jejich dalšímu úbytku?

FOTO: ARCHIV

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-46245260-podpora-revitalizace-vlecek