Po výrazném propadu v roce 2009 se tak opět železniční nákladní doprava v Německu vrátila k růstu. Historický vývoj výkonů železniční nákladní dopravy je zachycen v grafech s hodnotami přepravního objemu v tunách a výkonu v tunokilometrech (tkm). Z pohledu těchto ukazatelů lze konstatovat, že železnice v Německu především z hlediska absolutních výkonů, dosáhla v posledním desetiletí poměrně slušného růstu. Úplně jiný obraz ovšem podává srovnání tržního podílu železnice. Především v 80. a 90. letech železnice ztratila prakticky polovinu svého podílu na celkových přepravních výkonech v neprospěch silniční dopravy. Až během posledních let se podařilo její podíl stabilizovat, či dokonce opět nastolit trend jeho mírného růstu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Lukáš Soukup
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





