Po výrazném propadu v roce 2009 se tak opět železniční nákladní doprava v Německu vrátila k růstu. Historický vývoj výkonů železniční nákladní dopravy je zachycen v grafech s hodnotami přepravního objemu v tunách a výkonu v tunokilometrech (tkm). Z pohledu těchto ukazatelů lze konstatovat, že železnice v Německu především z hlediska absolutních výkonů, dosáhla v posledním desetiletí poměrně slušného růstu. Úplně jiný obraz ovšem podává srovnání tržního podílu železnice. Především v 80. a 90. letech železnice ztratila prakticky polovinu svého podílu na celkových přepravních výkonech v neprospěch silniční dopravy. Až během posledních let se podařilo její podíl stabilizovat, či dokonce opět nastolit trend jeho mírného růstu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později