Citaro G BlueTec Hybrid je zatím jediným hybridním autobusem, který je na některých úsecích poháněn čistě elektricky bez součinnosti se vznětovým motorem a který přijíždí na zastávku téměř bezhlučně. Ze zastávky opět vyjíždí bez obvyklého burácení motoru a v rámci daného úseku tak pokračuje několik dalších zastávek. O pohon se starají čtyři elektrické motory přímo v nábojích kol napájené z jedné z největších lithium-iontových baterií na světě určených pro mobilní použití. Elektrická energie je získávána při brzdění a v případě potřeby ji lze vyrábět také generátorem, který je poháněn na tuto třídu vozidla relativně malým vznětovým motorem. Při použití tohoto postupu hovoří odborníci o sériovém hybridním pohonu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





