V Evropě operuje stále více dopravců, operátorů, pronajímatelů vozů a lokomotiv a dalších obchodních a provozních subjektů, kteří jsou mezi sebou v různých obchodních vztazích od partnerství a spolupráce až po ostrou konkurenci. Mnohé tyto firmy mají často problém zajistit si vhodnou vozovou kapacitu pro aktuálně sjednané přepravy, zvláště při krátkodobějším charakteru obchodního případu.
Vlastní držení a pořízení železničního vozu je nákladné a vyplatí se jen skutečně velkým firmám, a i těm jen v případech některých typů vozů. Podobná situace panuje i u hnacích vozidel, kde ovšem díky větší univerzálnosti lokomotiv a jejich postupující interoperabilitě lze poptávku řešit operativněji, o což se stará řada větších či menších lokomotivních pronajímatelů (dispoloků), nabízejících celou paletu forem pronájmů, mnohdy i s jízdním personálem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





