První rozhodnutí o vybudování transalpské spojnice mezi jižním Německem a severní Itálií padlo v roce 1869, a to zejména jako důsledek uklidňování mezinárodní politické situace v Evropě po prusko-rakouské válce, a v roce 1871 došlo k podepsání mezinárodních dohod mezi Německem, Itálií a Švýcarskem o výstavbě trati. 6. prosince 1871 byla založena Společnost Gotthardské dráhy (Gotthard-Bahn-Gesselschaft) se sídlem v Lucernu. Kapitál společnosti byl 187 mil. franků a byl získán úpisem akcií, obligací a též ze subvencí všech tří zúčastněných vlád.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





