Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově tak LEGIOS opět významně posílil své výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla.
"Počítáme, že výroba v ŽOS Nymburk již letos výrazně vzroste a že budeme přijímat nové lidi. Dnes má závod Nymburk asi 150 zaměstnanců a do konce roku se tento počet minimálně zdvojnásobí,“ říká Radek Rybáček, generální ředitel skupiny LEGIOS. Během posledních tří let LEGIOS změnil svou obchodní strategii a soustředil se na expanzi v evropských zemích. Podle Rybáčka se produkce LEGIOSU dokáže prosadit v tvrdé konkurenci nejen v Česku a na Slovensku, ale třeba i v Německu, Švýcarsku, Francii, Itálii a uspěla i v Turecku. "Mezi naše zahraniční klienty patří například AAE, Ambrogio, Deutsche Bahn, Railion, TOUAX RAIL, Wascosa,“ vypočítává Rybáček.
Historie ŽOS Nymburk sahá až do roku 1874, kdy zde byly založeny dílny pro opravu lokomotiv, osobních a nákladních vozů. V osmdesátých letech minulého století byl závod přebudován na největší opravnu lokomotiv ve východní Evropě s cílem působit v rámci celé RVHP. Od roku 2000 se firma orientuje i na opravy kolejových vozidel zahraniční výroby.
LEGIOS navazuje na bohatou strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala již v roce 1872.
V současnosti se tato společnost řadí mezi významné evropské výrobce lokomotiv, železničních nákladních vagonů a náhradních dílů. Její výrobní program rovněž zahrnuje opravy a modernizace železničních vozů a lokomotiv. Celý LEGIOS má dnes asi 1200 zaměstnanců a v letošním roce očekává obrat kolem 3 miliard korun.
Tomáš Jelínek
Donath Business & Media