"Jsou to ekonomicky efektivní nákladní vozidla, která nás zároveň přibližují i k řešení udržitelné dopravy,“ řekl Lars Mårtensson, ředitel pro záležitosti životního prostředí společnosti. Prodej hybridních a metandieselových nákladních vozů začal letos na jaře na vybraných trzích, zatímco bio DME (dimetyléter) je palivo příští generace, které v současné době prochází provozními testy.

Model Volvo FE Hybrid, který byl zkonstruován především pro městský rozvážkový provoz a sběr odpadu, je proto testován na trase charakteristické častými zastávkami a rozjezdy. Na rozdíl od elektrického hybridu jsou nákladní vozy společnosti Volvo FM MethaneDiesel a DME stavěny pro regionální provoz na delší vzdálenosti, čímž jsou mezi plynem poháněnými nákladními vozy unikátní.

Přes vynikající výkony nových ekologicky optimalizovaných nákladních vozů ještě zbývá řada věcí k řešení: další potenciál ke zdokonalení má technologie akumulátorů hybridních vozů, pro zkapalněný metanový plyn je nezbytná dokonalejší distribuce s vyšším počtem plnicích stanic a nutná je také implementace velkoobjemové produkce bio DME.

Související