"Jsou to ekonomicky efektivní nákladní vozidla, která nás zároveň přibližují i k řešení udržitelné dopravy,“ řekl Lars Mårtensson, ředitel pro záležitosti životního prostředí společnosti. Prodej hybridních a metandieselových nákladních vozů začal letos na jaře na vybraných trzích, zatímco bio DME (dimetyléter) je palivo příští generace, které v současné době prochází provozními testy.

Model Volvo FE Hybrid, který byl zkonstruován především pro městský rozvážkový provoz a sběr odpadu, je proto testován na trase charakteristické častými zastávkami a rozjezdy. Na rozdíl od elektrického hybridu jsou nákladní vozy společnosti Volvo FM MethaneDiesel a DME stavěny pro regionální provoz na delší vzdálenosti, čímž jsou mezi plynem poháněnými nákladními vozy unikátní.

Přes vynikající výkony nových ekologicky optimalizovaných nákladních vozů ještě zbývá řada věcí k řešení: další potenciál ke zdokonalení má technologie akumulátorů hybridních vozů, pro zkapalněný metanový plyn je nezbytná dokonalejší distribuce s vyšším počtem plnicích stanic a nutná je také implementace velkoobjemové produkce bio DME.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-52333120-zajem-o-alternativni-pohony