Doprovázená KP, neboli systém Ro-La - tj. přeprava silničních vozidel a silničních souprav na železničních vozech, se realizovala pouze v období 1993 - 2004, a to při nezbytném dotování jejího provozu z veřejných rozpočtů. Za současných podmínek se nepředpokládá, že by se tento systém mohl v ČR znovu uplatnit.
Současný význam tohoto druhu přepravy lze dokumentovat stále se zvyšujícím jejím podílem na mezinárodní nákladní přepravě (tj. silniční, železniční, vnitrozemské vodní, letecké a potrubní) - v roce 2010 byl tento podíl 4,44 %. Protože KP je převážně mezinárodní, její podíl na celkové přepravě (mezinárodní a vnitrostátní) byl pouze 1,47 % (v roce 2000 cca 0,8 %). Ve srovnání s některými západoevropskými státy je však tento podíl relativně malý. V tab. 1 je znázorněn vývoj celkové nákladní přepravy od roku 2000 dle jednotlivých druhů dopravy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později