Doprovázená KP, neboli systém Ro-La - tj. přeprava silničních vozidel a silničních souprav na železničních vozech, se realizovala pouze v období 1993 - 2004, a to při nezbytném dotování jejího provozu z veřejných rozpočtů. Za současných podmínek se nepředpokládá, že by se tento systém mohl v ČR znovu uplatnit.
Současný význam tohoto druhu přepravy lze dokumentovat stále se zvyšujícím jejím podílem na mezinárodní nákladní přepravě (tj. silniční, železniční, vnitrozemské vodní, letecké a potrubní) - v roce 2010 byl tento podíl 4,44 %. Protože KP je převážně mezinárodní, její podíl na celkové přepravě (mezinárodní a vnitrostátní) byl pouze 1,47 % (v roce 2000 cca 0,8 %). Ve srovnání s některými západoevropskými státy je však tento podíl relativně malý. V tab. 1 je znázorněn vývoj celkové nákladní přepravy od roku 2000 dle jednotlivých druhů dopravy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





