Již téměř 20 let se pohybuji ve světě logistiky kusových zásilek, drtivou část této doby v obchodních rolích. V průběhu této doby se mi stále vracelo setkávání se slovním spojením "zákazníka je potřeba si vychovat". Na tomto dnes, věřím, absurdně znějícím bonmotu mi dovolte ohlédnout se za vývojem vztahu poskytovatele logistických služeb se svými zákazníky.
Na začátku 90. let se v ČR trh expresních a balíkových (kusových) zásilek formoval. Všechno bylo nové a bylo to jediné období, kdy jsme naše zákazníky skutečně vychovávali. Učili jsme je, že distribuovat zboží lze také jinak než flotilou vlastních "dvanáctsetrojek", co to je čárový kód, jak lze sledovat zásilku v každém kroku její přepravy, ale i že za přepravu dopisu do Velké Británie stojí za to dát 1500 Kč(s).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později