Na pražské radnici se uskutečnilo jednání mezi zástupci Magistrátu hlavního města Prahy a Ředitelství vodních cest ČR, na kterém se odstartovala nová spolupráce, jejímž výsledkem by mělo být lepší využití příležitostí, které Praze dává Vltava a její okolí.

Radní pro správu majetku a podporu podnikání a členka Výboru pro dopravu Aleksandra Udženija k tomu řekla: „Vltava je tepnou Prahy, kterou musíme po vzoru ostatních evropských měst využít. Jsem velmi ráda, že to pan ředitel Skalický vidí obdobně a k problematice přistupuje aktivně a s velikým úsilím. Věřím, že se nám společným postupem povede realizovat klíčové projekty, které přinesou další impulz k rozvoji vodní dopravy i ke zkulturnění náplavek.“

Zrychlení a větší efektivitu při řešení nových projektů by měla přinést společná odborná pracovní skupina, která zajistí zejména koordinaci městských a státních investic a pomůže při hledání optimálních řešení projektů jak z pohledu plavby, tak i z pohledu města. Měla by vzniknout nová přístaviště a k nim odpovídající prostředí náplavek.

Důležitá je také otázka řešení situace nejpřetíženější plavební komory ve střední Evropě. „Plavební komora Smíchov je opravdu extrémně přetížená. Vzhledem k tomu, že při proplavení mají velké lodě přednost, stává se, že malé ve špičce čekají až několik hodin. Nemluvě o kolizních situacích, které vznikají uvnitř komory, kde je dohromady několik velkých a malých lodí najednou. Společným úsilím najdeme řešení. Dnes jsme se shodli na technických předpokladech stavby nové plavební komory v těsné blízkosti té stávající. Tím se situace výrazně zklidní,“ řekl Jan Skalický, pověřený řízením ŘVC ČR. Nová plavební komora bude menší a pomůže lodím překonat Staroměstský jez. K překonání Šítkovského jezu bude sloužit dnes již funkční zdymadlo u Mánesa. Nyní bude předložen návrh do Výboru pro územní rozvoj a vše bude směřováno tak, aby při realizaci mohly být využity i prostředky z fondů EU.

Související