Tento systém, zde nazývaný "RoRo" (Roll On Roll Off), se na první pohled podobá u nás známému systému RoLa, ovšem má některé výrazné odlišnosti, které z něho v souhrnu vytvářejí skutečně jedinečný unikát. Těchto odlišností je několik: v první řadě je to použití běžných, jen mírně upravených, plošinových železničních vozů, neboť díky indickému rozchodu 1676 mm a z něho plynoucímu velkorysému průjezdnému profilu není nutno zásadně omezovat výšku převážených nákladních automobilů. Druhým rozdílem, který vyplývá z poněkud jiných společenských zvyklostí zemí tzv. třetího světa, je to, že řidiči automobilů jsou přepravováni v kabinách svých vozidel (přičemž ani není nijak omezen jejich pohyb po železničních vozech...), a v soupravách tedy není řazen osobní vůz pro jejich přepravu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





