Objem interaktivního obchodu, tj. obchodu on-line a zásilkového, v posledních letech stále roste. Mění se i konzumní chování zákazníků. Na logistické procesy silně působí dva vlivy: jednak roste tlak na stále rychlejší dodávky konečným zákazníkům, jednak je stále méně zákazníků ochotno platit u objednávek vysoké dopravní náklady.
KVALITNÍ SLUŽBY MAJÍ SVOU CENU
Stále více podniků interaktivního obchodu si klade otázku, zda má logistické odbavování provádět ve vlastní režii, nebo je zadat externím poskytovatelům služeb. Řada prodejců má vysoké nároky (například na balení), které se zvláště u malých zakázek mnohdy dostávají do rozporu se standardizovanými pochody v logistických podnicích. Synergické efekty seskupování produktů různých podniků v nákupu, skladování a expedici nejsou u zásilkového obchodu rozšířeny. Jediný model, který v praxi funguje, je řešení s několika zákazníky ve velkém logistickém centru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později