V období ekonomické krize a geopolitických nepokojů udržovala skupina GEFCO ziskovost a úspěšně pokračovala ve své strategii růstu na mezinárodní úrovni, jakož i ve svých třech strategických oblastech: v oblasti vývozní automobilové logistiky, dovozní pozemní logistiky a overseas logistiky.
Tyto úspěchy jsou výsledkem několika souběžných aktivit, a to díky důsledné kontrole provozních nákladů, režijních nákladů a tvrdé práci v oblasti prodeje.
Diverzifikovaná činnost v oblasti průmyslové logistiky
Odborné zkušenosti, které skupina získala v oblasti automobilové logistiky a nyní uplatňuje zejména na poli průmyslové logistiky, ji posunuly mezi největší mezinárodní hráče. Tyto jedinečné odborné znalosti jsou k dispozici výrobcům v řadě oblastí, včetně letectví, kapitálového zboží a specializovaných maloobchodů. GEFCO ohlásilo v oblasti průmyslových zakázek obrat ve výši 1,450.5 milionů EUR v roce 2011, což ukazuje na meziroční nárůst 19,2%.
Expanze v hlavních růstových oblastech pokračuje
Kromě diverzifikace zakázek uskutečňuje společnost GEFCO i růst na mezinárodním poli. V roce 2011 pokračovala v mezinárodní expanzi a dokázala tak lépe reagovat na potřeby zákazníků. Otevření nových poboček v Bulharsku a Kazachstánu potvrzuje pozici skupiny v oblasti cross-trade toků.
Akvizice, která proběhla v červnu 2011, při které skupina GEFCO získala 70% podíl ve společnosti Gruppo Mercurio, italského specialisty na automobilovou logistiku, který operuje na 5 kontinentech, byla také významným krokem, který umožnil skupině upevnit si své mezinárodní postavení a urychlit rozvoj v Asii, a zejména v Indii. Růst byl obzvláště rychlý v Jižní Americe (15% nárůst), a ve střední a východní Evropě (25% nárůst).
Ambiciózní strategie pro nadcházející roky
V příštím desetiletí bude skupina GEFCO pokračovat ve své strategii rozvoje prostřednictvím organického a externího růstu a bude následovat čtyři klíčové aspekty své vize: být hlavním, globálním, efektivním a odpovědným hráčem.
Rok 2012 bude pro celou skupinu GEFCO v důsledku rozhodnutí skupiny PSA Peugeot Citroën, která otevřela v únoru otevřít svůj kapitál k prodeji jedním z klíčových období a lze předpokládat, že i impulsem k dalšímu výraznému rozvoji.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





