Ve své době šlo o nekonvenční systém kombinované dopravy částečně zamýšlený jako obdoba v Evropě rozšířeného systému Ro-La. Systém umožňuje jak přepravu celých silničních souprav i s tahačem (tak byla koncipována první linka), tak samotných návěsů. Přepravní vzdálenost je v tomto případě pouze 170 km a jízdní doba vlaku může být řidiči využita jako povinná přestávka v řízení. Oproti vozům Ro-La je výhodou využití běžných železničních podvozků. Naopak nevýhodou je z hlediska konstrukce vozů množství pohyblivých částí, které je dáno systémem otočné ložné plochy. Další nevýhodou je potřeba speciálního jednoúčelového terminálu, který je opět náročný na technologické vybavení.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





