V části na sever od Prahy využívá koridor trasu již dříve modernizovaného I. tranzitního koridoru, který již svou roli v tranzitní nákladní i osobní dopravě plní. V současnosti je budována část jižně od Prahy k rakouským hranicím, jejímž dokončením by měla vzniknout kapacitní a výkonná dopravní tepna s významným obchodním potenciálem pro českou železnici. V současnosti je celý IV. tranzitní koridor elektrizován, v severní části z Děčína přes Prahu do Benešova u Prahy stejnosměrnou soustavou 3kV a z Benešova dále na jih do Horního Dvořiště střídavým systémem 25 kV 50 Hz, a to včetně odbočky z Českých Budějovic do Českých Velenic. Na německé i rakouské straně navazuje ve všech případech střídavý systém 15 kV 16,7 Hz. Dvojkolejné úseky se prakticky přesně kryjí se stejnosměrnou soustavou, jednokolejné pak se soustavou střídavou; tento stav se ale právě v posledních letech začíná výrazně měnit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





