V části na sever od Prahy využívá koridor trasu již dříve modernizovaného I. tranzitního koridoru, který již svou roli v tranzitní nákladní i osobní dopravě plní. V současnosti je budována část jižně od Prahy k rakouským hranicím, jejímž dokončením by měla vzniknout kapacitní a výkonná dopravní tepna s významným obchodním potenciálem pro českou železnici. V současnosti je celý IV. tranzitní koridor elektrizován, v severní části z Děčína přes Prahu do Benešova u Prahy stejnosměrnou soustavou 3kV a z Benešova dále na jih do Horního Dvořiště střídavým systémem 25 kV 50 Hz, a to včetně odbočky z Českých Budějovic do Českých Velenic. Na německé i rakouské straně navazuje ve všech případech střídavý systém 15 kV 16,7 Hz. Dvojkolejné úseky se prakticky přesně kryjí se stejnosměrnou soustavou, jednokolejné pak se soustavou střídavou; tento stav se ale právě v posledních letech začíná výrazně měnit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později