BDŽ chtěla prodejem nákladní divize získat kolem 200 mil. leva (asi 2,6 mld. Kč). Bulharský podnik měl v plánu, že z výnosu zaplatí dluhy, jejichž splatnost připadá na konec roku. Firma celkem dluží kolem 740 mil. leva (asi 9,6 mld. Kč). Od Světové banky si pak firma chtěla zajistit nový úvěr.
Zájem o nákladní divizi mělo zpočátku několik investorů, vedle České republiky také z Rumunska a Ruska. Dokumenty k bezpečnostní prověrce ale nakonec předložil jen jeden zájemce, jehož vlastníkem je firma z daňového ráje. Prověrka je nutná ještě před podáním nabídek.
„Privatizační úřad tendr na prodej divize cargo zrušil. Mezi důvody je nedostatek vážného zájmu investorů na začátku celého procesu, což znemožňuje konkurenční soutěž," stojí ve sdělení úřadu. Ten znovu provede analýzu divize a pokusí se ji prodat později.
Nákladní divize BDŽ má více než 4500 zastaralých železničních vozů a zaměstnává přes 4000 lidí. Experti už dříve vládu kritizovali za to, že podmínky prodeje nastavila příliš vysoko. Neúměrné požadavky prý měla také na výši tržeb, jichž musí zájemce dosahovat.