SŽDC původně plánovalo spustit práce už letos v srpnu. „Tendr jsme odložili o několik měsíců. Čekali jsme na prováděcí vyhlášky k novému zákonu o veřejných zakázkách," řekl ČTK Halla. Firmy mají svoje nabídky doručit 23. srpna 2012. Podle Hally musí stavba skončit do roku 2015 kvůli jejímu financování z evropských fondů. SŽDC počítá s tím, že z peněz EU půjdou na stavbu asi tři čtvrtiny všech nutných prostředků.

Železniční stanice Břeclav je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů mezinárodního významu, spojující Českou republiku s Rakouskem a Slovenskem. Stanicí projíždí denně 293 vlaků osobní a 403 vlaků nákladní dopravy. „Z hlediska importu a exportu České republiky projíždí železniční stanicí 25 % železniční nákladní dopravy," uvedl Halla.

Ve druhé etapě dělníci zrekonstruují přes 6 km železničního svršku, 67 výhybek s elektrickým ohřevem a vymění 22 km trakčního vedení. „Dále tyto práce vyvolají potřebu rekonstrukce sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale i silnoproudých rozvodů a technologie, mostních a pozemní objektů," uvedl Halla. Dodal, že rekonstrukce technologie zabezpečovacího zařízení bude velmi komplikovaná a časově náročná, protože bude třeba přezkoušet všech 3353 možných vlakových a 1700 posunových cest.

V rámci rekonstrukce železničního uzlu Břeclav bylo v roce 2008 opraveno vlakové nádraží. Opravy zahrnující nástupiště a podchody tehdy trvaly asi tři čtvrtě roku a stály zhruba 300 milionů korun. Projekt rozsáhlé rekonstrukce železničního uzlu Břeclav schválila na konci loňska Evropská komise, Česko na něj z evropských fondů získá zhruba 1,6 mld. korun.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-56923590-szdc-vypsala-miliardovy-tendr-na-zeleznicni-uzel-breclav