Vzhledem k tomu, že tři z přihlášených kandidátů (vč. dosavadního pověřeného ředitele) nesplnili požadavek na bezpečnostní prověrku od NBÚ na stupeň utajení „důvěrné“, výsledná situace neposkytuje záruku výběru optimálního kandidáta, uvedlo MD. Proto se ministerstvo dopravy rozhodlo výběrové řízení zrušit.
Podle Metodiky výběru zaměstnanců implementujících fondy EU ovšem nelze jmenování ředitele ŘVC provést bez adekvátního výběrového řízení. Z toho důvodu MD hodlá v závěru roku vypsat nové výběrové řízení. Do té doby zůstane ve funkci stávající pověřený ředitel Jan Skalický.
„Jeden z uchazečů neměl lustrační osvědčení, protože ho v předchozích zaměstnáních nepotřeboval a zbylým (dvěma) chyběla bezpečnostní prověrka," řekl personální ředitel ministerstva Jiří Kuchař. Ministerstvo dopravy podle něj předpokládalo, že se na post ředitele budou hlásit lidé, kteří tato osvědčení již mají. Při příštím vyhlášení výběrového řízení s tím už úřad počítat bude a kvalifikační podmínky změkčí. Na místo platné prověrky bude prý po kandidátech požadovat pouze prohlášení, že jsou ochotni o její udělení žádat a že nevidí důvody, proč by jim neměla být vydána.
Výběrové řízení vypsalo ministerstvo dopravy začátkem července. Při Skalického pověření přitom ministr Dobeš uvedl, že je ho ochoten do funkce jmenovat bez výběrového řízení, pokud vypracuje strategii rozvoje ŘVC. Tu Skalický předložil na přelomu roku.
Personální změny ve vedení ŘVC jsou v poslední době velmi časté, což kritizují tuzemští vodní dopravci. Tato státní organizace podle nich potřebuje především stabilitu, nikoliv výměny ve vedení. Skalický do čela ŘVC nastoupil ke konci minulého roku jako čtvrtý šéf organizace v loňském roce.