Wowereit uvedl, že zprovoznění letiště je stále směřováno k 17. březnu 2013, dodal ale, že tento termín nemůže potvrdit. Nový hlavní technik Horst Amann musí ještě předložit podrobnou analýzu stavu projektu, a to si vyžádá nějaký čas. Konečné rozhodnutí o termínu otevření tak má padnout na příští schůzce dozorčí rady v půlce září.
Německá média i letištní odborníci již řadu týdnů březnový termín zpochybňují a spekulují o posunutí otevření až na rok 2014. Pokud se tak stane, odloží se začátek fungování tohoto obřího projektu už potřetí.
Nové letiště na jižním okraji Berlína, které má nahradit obě nynější, ale kapacitně už nevyhovující metropolitní letiště Tegel a Schönefeld, mělo původně fungovat už loni. Zprovoznění bylo nejprve posunuto na letošní červen. Měsíc před startem byl však termín kvůli problémům s protipožárním zabezpečením znovu odložen, tentokrát na jaro 2013.
Tento odklad prodražil celý projekt o téměř 1,2 mld. eur na současných 4,5 mld. eur. Letištní společnost nedávno přiznala, že jí kvůli tomu vystačí peníze jen do konce letoška a další půjčky jí banky odmítají poskytnout.
Podílníci ve společnosti, tedy německý stát, hlavní město a spolková země Braniborsko, se dnes dohodli, že provozovateli poskytnou finanční injekci, aby platební neschopnosti zabránili. „Bude to mix z vlastního kapitálu, překlenovacích půjček a půjček od podílníků," řekl podle agentury DPA náměstek ministra dopravy Rainer Bomba. Konkrétní sumu ale neprozradil.
Nové berlínské letiště, které ponese jméno bývalého západoněmeckého kancléře Willyho Brandta, se má stát třetím největším vzdušným přístavem v Německu po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Zpočátku chce ročně odbavit nejméně 27 mil. pasažérů, jeho kapacita má ale postupně narůst až na 45 mil. cestujících za rok.