Orientační celkové náklady na provedení stavby činí podle informací na webu ministerstva přes 428 mil. korun bez DPH. „Tato část dálnice D3 bude vybudovaná v předstihu, neboť je technologicky náročnější než stavba hlavní trasy dálnice. Více než kilometr dlouhý úsek spojí most přes jednu z místních silnic a most přes potok Kyselá voda. Po svém dokončení bude sloužit jako manipulační plocha a umožní plynulé pokračování výstavby navazujících dálničních úseků," řekl ČTK primátor Českých Budějovic Juraj Thoma.
Podle něj není bez zajímavosti, že první zmínka o kapacitní komunikaci z jihu Čech do Prahy je už v územním plánu z roku 1928 a už tehdy se navrhovaná trasa příliš nelišila od současné. Koncepce výstavby dálnic v komunistickém Československu schválená v roce 1963 obsahovala i výstavbu dálnice D3, která byla po dalších čtyřiadvaceti letech opětovně zahrnuta do navržené dálniční sítě. Potvrdilo ji rovněž usnesení vlády České republiky v roce 1993, ale situaci zvrátil rok 1997, kdy vláda rozhodla o vyjmutí dálnici D3 z programu realizace do roku 2005, shrnul.
„Toto pro Jihočechy nešťastné rozhodnutí aktivizovalo zastánce dálnice k založení Sdružení pro výstavbu dálnice D3, jehož aktivity přispěly k zařazení D3 do vládního programu Rozvoj silničních komunikací do roku 2010. Bohužel ani v tomto termínu se dálnici nepodařilo dokončit, takže nám nezbývá než dbát na rychlost administrativy, která je v naší kompetenci, a s nadějí čekat, že letos na podzim se aspoň stavba jejího dalšího úseku konečně přiblíží k našemu městu," uvedl Thoma.
Předpokládaný termín zahájení výstavby úseku D3 Borek-Úsilné byl srpen 2012 a dokončení koncem roku 2015. Zahájení stavby se pravděpodobně zdrží, ŘSD ještě nevybralo dodavatele prací. Ve hře je ještě další úsek D3, a to mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. O oba úseky projevilo zájem 11 stavebních společností. Výběrová řízení jsou dvoukolová. Tento měsíc vyprší lhůta pro odvolání proti případnému vyloučení v prvním kole.
Dálnice D3 má spojit Prahu s rakouskými hranicemi. V provozu je zatím pouze jeden úsek poblíž Chotovin na Táborsku. Náklady na celou dostavbu D3 mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště na Českokrumlovsku se odhadují asi na 50 mld. korun.