Podle informací deníku Saarbrücker Zeitung přinesl za prvních šest týdnů fungování přes 14 mil. eur (348 milionů Kč). Ministerstvo dopravy původně přitom počítalo jen s 8 mil. (zhruba 200 mil. Kč).

Kromě dálnic musí nákladní automobily nad 12 t v Německu od 1. srpna platit elektronické mýtné také na 1135 km čtyřproudých spolkových silnic (Bundesstrassen). Ty jsou postaveny v dálničním stylu a jsou napojeny na dálnice. Tamní ministerstvo dopravy si od rozšíření zpoplatněných úseků slibuje dodatečné finance na opravy a rozšiřování silniční sítě u západních sousedů Česka.

Úřad původně předpokládal, že do konce letošního roku získá z mýtného na spolkových silnicích 40 mil. eur (přibližně 1 mld. Kč) a od roku 2013 každý rok 100 mil. eur (asi 2,5 mld. Kč). Na dálnicích vybral v posledních dvou letech vždy okolo 4,5 mld. eur (112 miliard Kč). Kamiony v Německu platí v průměru 17 centů (asi 4,20 Kč) za kilometr.

Pro osobní dopravu tam dálnice ani jiné komunikace na rozdíl od Česka zpoplatněny nejsou. Ministr dopravy Peter Ramsauer ale už v minulosti několikrát zmínil nutnost zavedení dálničního mýta i pro osobní vozy, kancléřka Angela Merkelová to ale doposud striktně odmítala.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-57720460-nemcum-se-nove-myto-pro-kamiony-vyplaci-vybrali-vic-nez-cekali