Na základě vzájemných dohod je pro železniční podniky nejjednodušší a většinou i nejvýhodnější prázdné vozy po vykládce ihned směřovat zpátky na domovskou železniční síť. Možnosti zpětného vytížení jsou pak značně omezené. Nemenším problémem je také nedostatečné vytížení vlaků i u kombinované dopravy. Ve výsledku se tato praxe projevuje negativně nejen v ekonomice železničních dopravců, ale rovněž neefektivním využitím infrastruktury, když je potřebná kapacita blokována převážením prázdných souprav nebo krátkými vlaky.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Lukáš Soukup
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





