První plavidlo, které bude převážet čtyři vrata, vyjede do Panamy v únoru 2013, následovat budou další tři převozy. Celý projekt má být dokončen do konce roku 2013. Nové plavební komory jsou součástí rozšíření průplavu, který má poté zdvojnásobit svou kapacitu. Zdymadla umožní průplav kontejnerovým lodím typu post-Panamax, které mají délku přes 360 m, šířku 50 m a ponor do 15 m.
Specializovaný technický tým, vedený oddělením průmyslových projektů firmy, vyvinul unikátní poutací systém pro přepravu vrat z Itálie do Panamy na poloponořených plavidlech. Říční přepravu, naložení a vyložení nákladu bude zajišťovat Geodis Wilson společně s firmami Sarens NV and STX Pan Ocean.
Panamský průplav, který spojuje Tichý a Atlantský průplav, stavěli nejprve na konci 19. století Francouzi a poté Američané. Otevřen byl v roce 1914, ale do plného provozu přešel až po první světové válce. Je dlouhý přes 81 km, široký 150 až 305 m a má šest zdymadel.
Rozšíření kanálu bylo schváleno v panamském referendu v roce 2006. Součástí projektu je výstavba nové dopravní cesty. Vzniknou zde další dva zdýmací komplexy – jeden na atlantské straně, druhý na pacifické. Každý bude mít tři plavební komory. Dále se hloubí nový přístup k těmto komorám, rozšiřuje se plavební kanál a zvyšuje provozní úroveň hladiny jezera Gatun, které je součástí průplavu.
Projekt měl být původně dostaven až v roce 2015. Vzhledem k finanční motivaci bude ale dokončen pravděpodobně dříve. V souvislosti s tím se na větší kontejnerové lodě připravují zejména přístavy ve Spojených státech, ale i jinde po světě.