Stavba navázala na modernizaci a optimalizaci spojovacího ramene I. a II. tranzitního železničního koridoru. V rámci těchto staveb bylo vybudováno mj. také moderní zabezpečovací, sdělovací a napájecí zařízení, které umožnilo úsekové řízení, a tvoří základ pro dispečerské řízení.
Vlastní řídicí dispečerské centrum pro úsek Česká Třebová-přerov bylo umístěno do nové budovy Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Na trati je maximální povolená rychlost 160 km/h.
V jednotlivých stanicích na trati došlo k úpravám softwaru zabezpečovacích a sdělovacích systémů. Železniční stanice jsou nyní vybaveny kamerovými systémy pro sledování vybraných částí staničních obvodů a ve stanicích je pro potřebu dispečerského řízení upravena část sdělovacího zařízení. Železniční přejezdy na silnících I. až III. třídy jsou vybaveny kamerami začleněnými do kamerového systému s tím, že dispečer CDP může kontrolovat situaci na zmíněných přejezdech. Částečně byly doplněny i elektrické ohřevy výhybek.
Zhotovitelem stavby byla společnost AŽD Praha a celkové náklady dosáhly 140 mil. korun. Rozhodující část je zajišťována spolufinancováním z prostředků Evropské unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek činí až 84,9 % ze způsobilých nákladů.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





