Závady v plnění závazků u dodavatelů vyvolávají vysoké náklady. Při vyřizování reklamací sázejí některé firmy stále více na profesionální řízení nároků (claim management).
V mnoha firmách se na dodavatelský řetězec přenáší stále větší podíl výroby. Soustředění firmy na klíčové kompetence snižuje hloubku vlastní výroby; důsledkem je rostoucí závislost na dodavatelích. Mezinárodně působící organizace, například Porsche nebo Panasonic, se brání chybnému náběhu a poruchám v sériové výrobě u dodavatelů preventivním řízením náběhu, odebíráním prvních vzorků, důkazem schopnosti sériové výroby, auditem produktu nebo jinými nástroji, například audity procesů nebo expertizami. Bohužel ne vždy s úspěchem, jak ukazují empirická šetření v automobilovém a železničním průmyslu. Ačkoliv se tam používají popsané nástroje, v praxi vznikají při náběhu i v sériové výrobě nadále poruchy, které negativně působí na náklady a na dodávkový výkon a tím také poškozují image podniku u zákazníků.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





