Závady v plnění závazků u dodavatelů vyvolávají vysoké náklady. Při vyřizování reklamací sázejí některé firmy stále více na profesionální řízení nároků (claim management).
V mnoha firmách se na dodavatelský řetězec přenáší stále větší podíl výroby. Soustředění firmy na klíčové kompetence snižuje hloubku vlastní výroby; důsledkem je rostoucí závislost na dodavatelích. Mezinárodně působící organizace, například Porsche nebo Panasonic, se brání chybnému náběhu a poruchám v sériové výrobě u dodavatelů preventivním řízením náběhu, odebíráním prvních vzorků, důkazem schopnosti sériové výroby, auditem produktu nebo jinými nástroji, například audity procesů nebo expertizami. Bohužel ne vždy s úspěchem, jak ukazují empirická šetření v automobilovém a železničním průmyslu. Ačkoliv se tam používají popsané nástroje, v praxi vznikají při náběhu i v sériové výrobě nadále poruchy, které negativně působí na náklady a na dodávkový výkon a tím také poškozují image podniku u zákazníků.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později