Hurikán Sandy stál celé odvětví nejméně 500 mil. dolarů (9,7 mld. Kč). Pět nejvíce ovlivněných letišť v New Yorku, Washingtonu a Filadelfii muselo zrušit téměř 17 tis. letů.
Přeprava nákladu již tři měsíce za sebou výrazně klesá. Letecká nákladní přeprava je považována za důležitý ukazatel světového obchodu a ekonomické situace, na globálním mezinárodním obchodu se zbožím se podílí zhruba 35 %. Nejhůře na tom byly aerolinky z Asie a Tichomoří, které měly na propadu objemu přepravy až dvoutřetinový podíl. Naopak aerolinkám z Blízkého východu přeprava nákladu prudce stoupla o 13,4 %, napsala agentura Reuters.
Evropské aerolinky zaznamenaly růst mezinárodní přepravy osob v meziročním srovnání o 2,6 % a využití kapacit činilo 80,9 %. Růst sice zpomalil ze zářijových 5,5 %, je však vyšší než na zbývajících dvou velkých trzích, v Severní Americe a oblasti Asie a Tichomoří.
Výkon jednotlivých regionů se však liší. Aerolinky na Blízkém východě zaznamenaly růst o 12,4 %, v Asii a Tichomoří však pouze o 1,4 %. Asijskou leteckou dopravu podle IATA brzdí silná konkurence u letů na dlouhé vzdálenosti a omezení kapacit indickými aerolinkami.
Severoamerické aerolinky nejvíce ovlivnil hurikán Sandy, stále se jim však podařilo vykázat meziroční růst mezinárodní přepravy osob o 0,2 %. Domácí přeprava se ale snížila o 0,7 %.
IATA zahrnuje zhruba 240 leteckých společností, které se na celkové mezinárodní letecké přepravě podílejí 84 %.