Společnost DHL nedávno podepsala tzv. Globální nákupní iniciativu, která má představit její zákazníky z jiných zemí malým a středně velkým dodavatelům v USA. GBI je součástí řady partnerských programů v rámci podpory národního exportu vlády USA. Jde o dlouhodobou snahu vytvořit v USA další pracovní místa zvýšením počtu vyvážejících společností a počtu trhů, na které americké společnosti mohou exportovat své produkty.

DHL spouští iniciativu GBI nejprve v Mexiku, Kolumbii, Panamě a Kanadě. Nová smlouva doplňuje stávající partnerství v rámci Iniciativy exportérů na nové trhy uzavřeného mezi společností DHL a agenturou ITA (International Trade Administration) Ministerstva obchodu USA.

Program GBI zahájil americký ministr obchodu v listopadu minulého roku. Ve Spojených státech je 276 tis. exportujících malých a středních podniků, z nichž ale 58 % vyváží pouze do jediného státu. Hlavním cílem programu je tedy zprostředkovat vývoz těchto firem na nové trhy, oznámil tehdy americký ministr obchodu John Bryson. Do programu se již zapojily společnosti, jako například FedEx, UPS nebo U.S. Postal Service.

Nové miamské centrum
Nové miamské zařízení DHL bude sloužit jako překladiště pro zpracování zásilek DHL z celého světa putujících do Latinské Ameriky a Karibiku a opačným směrem. Z téhož zařízení bude DHL poskytovat také leteckou nákladní a charterovou přepravu do celé Latinské Ameriky, Mexika a Karibiku.

„Rozšíření našich provozů na mezinárodním letišti v Miami je součástí našich dlouhodobých investic na podporu růstu trhu co do importních i exportních objemů podél obchodní trasy USA - Latinská Amerika," řekl Ian Clough, výkonný ředitel DHL Express v USA.

Za poslední dekádu vzrostl mezinárodní obchod se zbožím (export plus import) mezi USA a Latinskou Amerikou o 82 %. Aby byla společnost DHL plně připravená na trvalý růst mezinárodního obchodu, přesunuli jsme se do velkého prostoru na letišti a zároveň vytvořili nejmodernější zařízení schopné výrazně zkrátit dobu zpracování zásilek, uvedl Clough.

Související