První úsek R7 z Ruzyně k Makotřasům se otevřel už v roce 1964, stavba od té doby ale postupovala jen pomalu. Okolo Prahy je hotových 18 km, které už jsou v poměrně špatném stavu, teď se staví v okolí Chomutova. Mezi tím jsou ale na 60 km čtyřpruhové už jen dva krátké úseky. Velká část silnice je přitom stavěna jako polovina rychlostní silnice, aby bylo možné druhý pár pruhů celkem levně přistavět. ŘSD navíc vloni zrušilo tendry na projektovou dokumentaci k dostavbě dalších částí.

„Je mi líto, že Vám nemohu podat příznivější zprávu," napsal Nečas starostům. Naznačil jim sice možnost, že by se peníze našly v evropských fondech na období 2014-2020, ale jejich přidělení také ani neslíbil. Nabízí alespoň improvizované řešení. „Ministerstvo dopravy prověří možnost zvýšit kapacitu dočasnými a finančně méně náročnými úpravami s uspořádáním do takzvaného 'trojpruhu'," uvedl Nečas.

Peníze se podle něj vbrzku nenajdou i na další dopravní problém, který s R7 souvisí - obchvat nedaleké Velemyšlevsi na Lounsku. Navíc potvrdil, že R7 se dotkne změna kategorií dálnic, která ji zařadí až do třetí nejlepší kategorie českých silničních tahů. Na nich se bude smět jezdit rychlostí maximálně 110 km/h.

Podle statistik policie je úsek silnice mezi Slaným a Chomutovem jedním z nejnebezpečnějším v Česku. Lounskou místostarostku Nečasova odpověď příliš nepotěšila. „Ta odpověď nám přijde dost nekonkrétní, budeme proto zvát ministra dopravy, aby nám to ještě vysvětlil," řekla novinářům.

Rozestavěný úsek mezi Chomutovem a sjezdem na Velemyšleves bude celkem dlouhý 15,8 km a bude zřejmě nadlouho posledním, který se na R7 řidičům otevře. Podle ŘSD se má otevřít v září 2013. Napojí se na už hotových 6,3 km u průmyslové zóny Triangle a hotovou silnici k hranicím s Německem. Celkem má stavba stát asi 4,5 mld. korun.

Související