Zvýšení námořního dopravného, které si linková rejdařství nedávno prosadila v asijské plavbě, nebylo zřejmě dostatečné. Má to ukázat šanghajský index SCFI (Shanghai Containerized Freight Index). Podle něj poklesla sazební úroveň v relaci Šanghaj - západní Evropa počátkem prosince o 12 % na 1079 dolarů za TEU.
Mnozí dopravci jako aliance CKYH či aliance G6 a Maersk Line snížily své kapacity, aby výši sazeb podpořily. S ohledem na pokles množství zásilek to však údajně nestačí. Výrazné ztráty také signalizuje World Container Index (WCI) v Londýně.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





