Vítěz v hlavní kategorii byl určen na základě výsledků výzkumu společnosti Incoma GfK. Lidé nejvíce oceňovali hlavně kvalitu zboží a skladbu sortimentu společnosti. Prvenství dm drogerie markt zaujala i díky široké síti poboček. Na druhém místě se v hlavní kategorii prosadila také drogistická společnost Teta/Schlecker a na třetím místě se umístil Neoluxor.
„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují sortiment, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.
Oborové kategorie
Vedle hlavní kategorie byly na základě průzkumu vybráni i vítězové sedmi oborových kategorií:
Cenu MasterCard Prodejce potravin roku 2012 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos vyhrál Globus, na druhém místě se umístil Kaufland a na třetím Tesco. U Globusu zákazníci uváděli nejvyšší loajalitu a dosáhl nejvyššího kvalitativního ohodnocení celkově.
GE Money Bank Prodejce odívání roku 2012 (obuv, oblečení, sport) vyhrála společnost Sportisimo, na druhém místě se umístil A3 sport a na třetím Marks&Spencer. Sportisimo bodovalo zejména skladbou sortimentu, kvalitou personálu a rozvětvenou sítí poboček.
Cenu MasterCard Internetový prodejce roku 2012 získal portál Alza.cz, na druhém místě se umístil server Aukro.cz a na třetím Mall.cz. Alza.cz tak po třech letech sesadila Aukro.cz z první příčky, mimo jiné díky výborně hodnocené kvalitě zboží, skladbě sortimentu a orientaci na stránkách.
Vítězem kategorie MasterCard Drogerie a parfumerie roku 2012 se stala společnost dm drogerie markt, druhé místo patří Teta/Schlecker a třetím oceněným se stal Rossmann.
MasterCard Prodejce elektrotechniky roku 2012 se stal Datart, na druhém místě skončil ElectroWorld a na třetím Okay. Společnost Datart lidé nejčastěji hodnotili jako jedničku v přístupu personálu a v kvalitě zboží.
Cenu GE Money Bank Prodejce knih, CD a DVD roku 2012 obdržel Neoluxor, hned za ním získaly ocenění Levné knihy a Knihy Dobrovský. Neoluxor bodoval především díky vysoké loajalitě svých zákazníků, pozitivně hodnocenému sortimentu a personálu.
Vítězem v kategorii MasterCard Prodejce pro dům a zahradu 2012 (hobbymarkety, nábytek, zahradnictví, pet shopy) se stalo OBI, na druhém místě IKEA, na třetím místě Hornbach. OBI boduje zejména díky široké síti prodejen a široké sortimentní nabídce.
Vítězem v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti 2012 se stal potravinový řetězec Lidl, který obhájil vítězství z loňského roku. První místo mu zajistilo 31 038 hlasů, na druhém místě se umístila dm drogerie markt s 15 331 hlasy a na třetím místě jsou Levné knihy s 11 576 hlasy. Zákazníci hlasovali prostřednictvím internetových stránek a SMS zpráv od listopadu 2012 do ledna 2013.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Martin Knížek
Logistika č. 2/2025





