Vítěz v hlavní kategorii byl určen na základě výsledků výzkumu společnosti Incoma GfK. Lidé nejvíce oceňovali hlavně kvalitu zboží a skladbu sortimentu společnosti. Prvenství dm drogerie markt zaujala i díky široké síti poboček. Na druhém místě se v hlavní kategorii prosadila také drogistická společnost Teta/Schlecker a na třetím místě se umístil Neoluxor.
„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují sortiment, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Oborové kategorie
Vedle hlavní kategorie byly na základě průzkumu vybráni i vítězové sedmi oborových kategorií:
Cenu MasterCard Prodejce potravin roku 2012 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos vyhrál Globus, na druhém místě se umístil Kaufland a na třetím Tesco. U Globusu zákazníci uváděli nejvyšší loajalitu a dosáhl nejvyššího kvalitativního ohodnocení celkově.
GE Money Bank Prodejce odívání roku 2012 (obuv, oblečení, sport) vyhrála společnost Sportisimo, na druhém místě se umístil A3 sport a na třetím Marks&Spencer. Sportisimo bodovalo zejména skladbou sortimentu, kvalitou personálu a rozvětvenou sítí poboček.
Cenu MasterCard Internetový prodejce roku 2012 získal portál Alza.cz, na druhém místě se umístil server Aukro.cz a na třetím Mall.cz. Alza.cz tak po třech letech sesadila Aukro.cz z první příčky, mimo jiné díky výborně hodnocené kvalitě zboží, skladbě sortimentu a orientaci na stránkách.
Vítězem kategorie MasterCard Drogerie a parfumerie roku 2012 se stala společnost dm drogerie markt, druhé místo patří Teta/Schlecker a třetím oceněným se stal Rossmann.
MasterCard Prodejce elektrotechniky roku 2012 se stal Datart, na druhém místě skončil ElectroWorld a na třetím Okay. Společnost Datart lidé nejčastěji hodnotili jako jedničku v přístupu personálu a v kvalitě zboží.
Cenu GE Money Bank Prodejce knih, CD a DVD roku 2012 obdržel Neoluxor, hned za ním získaly ocenění Levné knihy a Knihy Dobrovský. Neoluxor bodoval především díky vysoké loajalitě svých zákazníků, pozitivně hodnocenému sortimentu a personálu.
Vítězem v kategorii MasterCard Prodejce pro dům a zahradu 2012 (hobbymarkety, nábytek, zahradnictví, pet shopy) se stalo OBI, na druhém místě IKEA, na třetím místě Hornbach. OBI boduje zejména díky široké síti prodejen a široké sortimentní nabídce.
Vítězem v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti 2012 se stal potravinový řetězec Lidl, který obhájil vítězství z loňského roku. První místo mu zajistilo 31 038 hlasů, na druhém místě se umístila dm drogerie markt s 15 331 hlasy a na třetím místě jsou Levné knihy s 11 576 hlasy. Zákazníci hlasovali prostřednictvím internetových stránek a SMS zpráv od listopadu 2012 do ledna 2013.

Související