Někde došlo ke vzniku dceřiné firmy v rámci celého státního železničního holdingu, zahrnujícího i osobní dopravu a zejména i správu železniční infrastruktury (případ německého DB Schenker, rakouského Rail Cargo Austria, francouzského SNCF Fret či dalších podniků ve Slovinsku nebo Chorvatsku), jako akciová společnost, vlastněná přímo státem (slovenské ZSSK Cargo, polské PKP Cargo a další) nebo vlastněná mateřskou skupinou, provozující osobní dopravu, ale mimo správu infrastruktury (české ČD Cargo). Formy vlastnictví a propojení s dalšími činnostmi a státem jsou v každé zemi odlišné a specifické, a proto je výše uvedené dělení a příklady nutno brát spíše orientačně, nicméně určitou představu poskytují.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 95 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





