„V příštích letech budeme kapacitu výroby v našich závodech dále zvyšovat, k tomu potřebujeme vysoce efektivní a produktivní logistiku. Technika našeho nového centra patří k tomu nejlepšímu, co moderní logistické koncepty v současné době nabízejí. Nové centrum ukazuje, jakým směrem se vývoj v našich závodech bude ubírat,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Vedle poloautomatického skladování palet s materiálem probíhá v regálových uličkách nového logistického centra plně automatická doprava palet v požadovaném pořadí dopravníkovým tunelem do montážní haly M13. Je to první sklad materiálu v automobilce Škoda, který je přímo napojen na výrobní halu. „Cílem je logistické činnosti a postupy sloučit, zjednodušit a zrychlit,“ říká Jiří Cee, vedoucí logistiky značky Škoda.
Logistické centrum s interním označením U6 má plochu 15 500 m2 a je vysoké 18 m. Ve dvou úsecích haly je instalován 14,5 m vysoký regálový sklad s celkem 33 uličkami a 11 patry. Jeho kapacita je až 21 tis. palet. Na další ploše určené pro skladování palet v blocích je místo pro dalších 1500 palet. Doprava materiálu v uličkách probíhá pomocí 20 poloautomatizovaných systémových vozíků, dopravníkový tunel zásobují vysokozdvižné vozíky.
Z logistického centra se materiál do sousední montážní haly nové generace řady Škoda Octavia a modelu Škoda Rapid přepravuje novým dopravníkovým tunelem. Poté, co palety dorazí tunelem na místo, jsou automaticky spárovány s příslušným vozíkem. Další materiál, skladovaný v tomto centru, je určen pro výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi. Od listopadu 2012 vyrábí podnik motory řady EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI pro modely Škoda i dalších koncernových značek.
Výstavba celé haly U6 včetně instalace zařízení trvala necelý rok. S úsekem U6A byla nyní otevřena poslední část a tím bylo uvedeno do provozu celé logistické centrum. Díky modulárnímu systému může automobilka v budoucnosti v případě potřeby provoz dále rozšířit.
Novostavba je součástí nejrozsáhlejšího projektu modernizace a rozšíření výroby v historii hlavního závodu společnosti firmy v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření je zvýšení kapacity výrobní linky pro modely Octavia a Rapid z 800 na 1200 vozů denně.
Plně automatická doprava materiálu dopravníkovým tunelem přímo do montážní haly modelů Octavia a Rapid
foto: Škoda Auto