„V příštích letech budeme kapacitu výroby v našich závodech dále zvyšovat, k tomu potřebujeme vysoce efektivní a produktivní logistiku. Technika našeho nového centra patří k tomu nejlepšímu, co moderní logistické koncepty v současné době nabízejí. Nové centrum ukazuje, jakým směrem se vývoj v našich závodech bude ubírat,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Vedle poloautomatického skladování palet s materiálem probíhá v regálových uličkách nového logistického centra plně automatická doprava palet v požadovaném pořadí dopravníkovým tunelem do montážní haly M13. Je to první sklad materiálu v automobilce Škoda, který je přímo napojen na výrobní halu. „Cílem je logistické činnosti a postupy sloučit, zjednodušit a zrychlit,“ říká Jiří Cee, vedoucí logistiky značky Škoda.
Logistické centrum s interním označením U6 má plochu 15 500 m2 a je vysoké 18 m. Ve dvou úsecích haly je instalován 14,5 m vysoký regálový sklad s celkem 33 uličkami a 11 patry. Jeho kapacita je až 21 tis. palet. Na další ploše určené pro skladování palet v blocích je místo pro dalších 1500 palet. Doprava materiálu v uličkách probíhá pomocí 20 poloautomatizovaných systémových vozíků, dopravníkový tunel zásobují vysokozdvižné vozíky.
Z logistického centra se materiál do sousední montážní haly nové generace řady Škoda Octavia a modelu Škoda Rapid přepravuje novým dopravníkovým tunelem. Poté, co palety dorazí tunelem na místo, jsou automaticky spárovány s příslušným vozíkem. Další materiál, skladovaný v tomto centru, je určen pro výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi. Od listopadu 2012 vyrábí podnik motory řady EA211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI pro modely Škoda i dalších koncernových značek.
Výstavba celé haly U6 včetně instalace zařízení trvala necelý rok. S úsekem U6A byla nyní otevřena poslední část a tím bylo uvedeno do provozu celé logistické centrum. Díky modulárnímu systému může automobilka v budoucnosti v případě potřeby provoz dále rozšířit.
Novostavba je součástí nejrozsáhlejšího projektu modernizace a rozšíření výroby v historii hlavního závodu společnosti firmy v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření je zvýšení kapacity výrobní linky pro modely Octavia a Rapid z 800 na 1200 vozů denně.

Plně automatická doprava materiálu dopravníkovým tunelem přímo do montážní haly modelů Octavia a Rapid
foto: Škoda Auto
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





