Jde o úseky 5 (Šternov - Psáře) a 9 (Loket - Hořice), kde byli v minulých týdnech vybráni vítězní uchazeči. Proti výběru byly podány námitky (u úseku 5 jedním, u úseku 9 pak dvěma neúspěšnými uchazeči) a ŘSD následně těmto námitkám nevyhovělo. Právě v noci z pondělí na úterý pak uběhla lhůta, do kdy mohli tito uchazeči podat návrh na přezkoumání rozhodnutí k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Protože žádný z nich této možnosti nevyužil, může ŘSD v následujících týdnech podepsat na uvedené úseky smlouvy s vítězi obou výběrových řízení.

Prakticky se tak rozbíhá modernizace již čtyř plánovaných úseků. Ve dvou zbylých případech, v úsecích 14 (Větrný Jeníkov - Jihlava) a 21 (Lhotka - Velká Bíteš) byly smlouvy se zhotoviteli podepsány již v uplynulém týdnu. V současnosti přebírají stavební firmy staveniště a připravují se na zahájení prací. Poslední částí dálnice, kterou ředitelství chystalo v rámci první etapy oprav, je úsek Velká Bíteš - Devět Křížů, kde se proti výsledkům veřejné soutěže k antimonopolnímu úřadu odvolala společnost Eurovia.

„Stavební práce se zahájí, ale uvidí se, jak bude vypadat harmonogram výstavby,“ uvedla k uzavření dalších dvou tendrů mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Hladký průběh soutěží je vzhledem k dosavadní praxi, kdy se u velkých stavebních projektů neúspěšní uchazeči zpravidla odvolávají, překvapivý. Ředitelství proto vypsalo tendry na víc úseků, než chtělo v letošním roce reálně začít opravovat. S výstavbou se v letošním roce nepočítalo například u úseku Velká Bíteš - Devět Křížů. Odvolání Eurovie tak není podle ŘSD zásadní komplikací.

Vítězem výběrového řízení v úseku 5 (Šternov - Psáře) se stala Eurovia CS, která podala nabídku ve výši 523 mil. Kč bez DPH, což je 64 % předpokládané ceny. Vítězem výběrového řízení v úseku 9 (Loket - Hořice) se pak stalo „Sdružení CPI pro D1“ sestavené společnostmi Colas CZ a Porr, které nabídlo 625 mil. Kč bez DPH, což je 63 % předpokládané ceny.

Související