Způsob zabalení samotného výrobku by měl být výsledkem spolupráce obalového technika, tedy skutečného znalce obalových prostředků, vlastností jednotlivých obalových materiálů i přepravních rizik, a konstruktéra baleného výrobku, který nejlépe zná vlastnosti výrobku samotného. Z praxe vyplývá, že to většinou funguje a prvotní obal výrobku je navržen erudovaně.
O něco horší je to s odborností návrhů konečného obalu zboží na paletě, který má zboží fixovat pro účely přepravy. Navíc práci těchto odborníků často deklasuje snaha nákupčích jednotlivých firem nakoupit co nejlevněji (což je samozřejmě jejich práce), nicméně velmi často bez ohledu na kvalitu a hlubší znalost obalového materiálu. Výsledkem neodborné "optimalizace" jsou pak škody na baleném zboží, vícenáklady na přepravu zpět z místa určení k odesílateli za účelem přebalení zboží a vícenáklady na samotné přebalení, případně také penále za nedodání včas. Nevyčíslitelnou hodnotou je i poškození dobrého jména odesílatele.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později