"K tak rozsáhlé stavbě nás vedly zejména dva důvody," říká Renzo Simoni, výkonný ředitel společnosti AlpTransit Gotthard, která celý projekt organizuje. Oba souvisejí s environmentálními aspekty dopravy v alpské oblasti. Prvním byla snaha převést velkou část silniční nákladní dopravy na železnici, což by nebylo se stávající infrastrukturou možné. A druhým důvodem byla snaha zatraktivnit železniční dopravu pro osobní cestující. Po dokončení soustavy tunelů se například zkrátí přeprava mezi Curychem a Luganem asi o hodinu, uvedl.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.