V rámci projektu vznikla z jednokolejné trati dvojkolejná a zvýšila se rychlost až do 160 km/hod. Proto jsou součástí stavby i rozsáhlé přeložky trati. V jejich rámci vznikly také nové dvojkolejné tunely, a to Votický (590 m), Olbramovický (480 m), Zahradnický (1 044 m), Tomický (324 m) a Tomický II (252 m).

„Tato stavba je součástí koridorové trati Děčín – Praha – Tábor – České Budějovice. Jejím dokončením se zase o něco zkrátí jízdní doba a zvýší se komfort pro cestující mezi těmito městy,“ řekl náměstek pro modernizaci dráhy Petr Šlegr ze Správy železniční dopravní cesty. „Po dokončení celého koridoru by tak měla trvat například cesta z Prahy do Tábora pouhých 63 minut. Až do Českých Budějovic se cestující z Prahy dostane za 92 minut.“

Zhotovitelem stavby je „Sdružení VoBen,“ které zahrnuje společnosti Eurovia CS (vedoucí člen), Subterra a Viamont DSP. Stavba byla zahájena v srpnu 2009. Celkové náklady činí téměř 6,8 mld. korun, EU přispěla zhruba 4,1 mld. korun.

Související