V rámci projektu vznikla z jednokolejné trati dvojkolejná a zvýšila se rychlost až do 160 km/hod. Proto jsou součástí stavby i rozsáhlé přeložky trati. V jejich rámci vznikly také nové dvojkolejné tunely, a to Votický (590 m), Olbramovický (480 m), Zahradnický (1 044 m), Tomický (324 m) a Tomický II (252 m).

„Tato stavba je součástí koridorové trati Děčín – Praha – Tábor – České Budějovice. Jejím dokončením se zase o něco zkrátí jízdní doba a zvýší se komfort pro cestující mezi těmito městy,“ řekl náměstek pro modernizaci dráhy Petr Šlegr ze Správy železniční dopravní cesty. „Po dokončení celého koridoru by tak měla trvat například cesta z Prahy do Tábora pouhých 63 minut. Až do Českých Budějovic se cestující z Prahy dostane za 92 minut.“

Zhotovitelem stavby je „Sdružení VoBen,“ které zahrnuje společnosti Eurovia CS (vedoucí člen), Subterra a Viamont DSP. Stavba byla zahájena v srpnu 2009. Celkové náklady činí téměř 6,8 mld. korun, EU přispěla zhruba 4,1 mld. korun.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-60062750-modernizace-trati-votice-benesov-u-prahy-byla-dokoncena