Vliv Číny v oblasti letecké, ale také námořní a železniční dopravy v posledních letech roste. Agresivní čínská strategie přitom spočívá nejen ve výstavbě nových překladišť, ale také v získávání podílů a koncesí na správu v evropských, amerických či afrických přístavech. "Říši středu" může jít o to, aby získala významnou vyjednávací pozici na mezinárodní politické scéně. Avšak vzhledem k proexportní povaze její ekonomiky může být hlavní důvod mnohem jednodušší. Čína si zkrátka potřebuje zajistit dostatečnou stabilitu v mezinárodní přepravě proto, aby byla schopná udržet svoje hospodářství v co nejlepším tempu růstu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





