Současné zbrojní a vesmírné aktivity firmy, tedy Astrium, Cassidian a Airbus Military, se spojí do jedné divize s názvem Airbus Defence & Space. Výroba letadel si ponechá název Airbus a divize vrtulníků Eurocopter se bude nazývat Airbus Helicopters.

EADS doufá, že reorganizace a přejmenování divize podle jedné z nejznámějších evropských značek povzbudí výkon zbývajících aktivit, od helikoptér po rakety.

EADS potvrdil, že za celý letošní rok čeká zvýšení objednávek na letadla o 25 % na více než 1000. V prvním pololetí se počet čistých objednávek na letadla, tedy po odečtení zrušených objednávek, zvýšil na 722 z loňských 230. Airbus bojuje s americkým Boeingem o pozici největšího světového výrobce letadel. Loni ho Boeing předhonil jak v počtu získaných objednávek, tak v dodávkách letadel.

EADS současně oznámil, že čistý zisk firmy za prvních šest měsíců roku stoupl o 31 % na 759 mil. eur. Příjmy společnosti se zvýšily o 6 % na 26,3 mld. eur. Hospodaření podpořila hlavně divize komerčních letadel Airbus, která vyrovnala i slabší zisk v divizi helikoptér a vesmírné divizi.

EADS vznikla původně spojením francouzských, německých a španělských podílů v různých výrobcích letecké a kosmické techniky. Kontrolu nad firmou nyní drží vlády Francie, Německa a Španělska spolu se spřízněnými průmyslovými společnostmi.

Na konci loňského roku se akcionáři EADS dohodli na historické změně vlastnické struktury, kterou se má omezit vliv vlád. Nově se má podíl států snížit na maximálně 30 % a až 70 % akcií přejde postupně do soukromých rukou a na veřejný trh. Dohoda přišla po krachu plánu na spojení EADS s britskou zbrojovkou BAE Systems.

Související