Nová linka vedla přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko do Německa. Z celkových 51 kontejnerů jich bylo několik přepravováno i pro zákazníky z České republiky. Mimo Čínu zajišťovala organizaci přepravy společnost DB Schenker.
„Růst čínské nákladní dopravy spolu s postupným přesouváním průmyslu do centrální části Číny představuje obrovský logistický potenciál,“ řekl Rüdiger Grube, předseda správní rady Deutsche Bahn.
Čeng-čou, hlavní město provincie Che-nan (Henan) s téměř 9 mil. obyvatel, je jedním z důležitých průmyslových center a dopravních uzlů v Číně.
Díky schopnosti organizovat návoz zboží do výchozího terminálu v Čeng-čou může DB Schenker realizovat železniční přepravy kontejnerů až z Hongkongu, což dosud nebylo možné.
Celková doba přepravy door-to-door z Číny do České republiky je v závislosti na naplánování a termínu odjezdu vlaku přibližně 25 dnů. Pro přepravy se používají standardní ISO 20´ a 40´ námořní kontejnery.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





