Vlakem cestovali zástupci podniků, které se na výstavbě tunelu podílejí, představitelé švýcarské železniční společnosti SBB a novináři. Tunel by měl zkrátit cestu mezi Curychem a Milánem o hodinu na zhruba dvě hodiny a 40 minut. SBB doufá, že díky tomu bude schopna lépe konkurovat automobilové a letecké dopravě.

Gotthardský tunel byl proražen již v roce 2010. Poslední hrubé práce na tunelu by měly být dokončeny na podzim, koncem roku se mají na 16km úseku uskutečnit testovací jízdy s rychlostí až 220 km/hod.

V minulosti byl nejdelším tunelem světa japonský Seikan dlouhý téměř 54 km a spojující ostrovy Honšú a Hokkaidó.

Bližší informace ke stavbě železničního tunelového komplexu přinesl měsíčník Logistika v letošním 5. čísle.

Alptransit

 

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-60557730-nejdelsim-zeleznicnim-tunelem-sveta-poprve-projel-vlak