ŘLP projektem završí svůj program obnovy regionálních letišť; nová provozní střediska a řídicí věže v minulých patnácti letech vznikly na letištích v Brně a Karlových Varech.

„Nové provozní středisko a řídicí věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR minimálně na příštích třicet let,“ uvedl generální ředitel státního podniku Jan Klas.

Potřeba nové řídicí věže je vyvolána rovněž rostoucím významem ostravského letiště v dopravní infrastruktuře Moravskoslezského kraje. To v roce 2012 zaznamenalo více než 21 tis. startů a přistání. „Letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy. Je také důležitým bodem při přepravě zboží - rozvoj tzv. leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická zóna v těsné blízkosti letiště“, dodal hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

„Před čtyřmi lety se stal Mošnov díky novému světelnému zabezpečovacímu systému druhým nejmodernějším letištěm v republice. Zbývá odstranit poslední citelný hendikep, tedy postavit špičkovou řídicí věž. Věřím, že se tento nedostatek po všech peripetiích podaří překonat a během tří let srovná Ostrava krok s evropským standardem,“ zdůraznil v této souvislosti ministr dopravy Zdeněk Žák.

Z hlediska samotného umístění na letišti a technického provedení budou nové středisko a řídicí věž splňovat všechny náročné a pro tento typ objektu nezbytné parametry. Pracoviště řízení letového provozu se bude nacházet v nejvyšším šestém podlaží řídicí věže ve výšce 20 metrů.

 

Časový harmonogram:

Zahájení projektu: únor 2011
Zpracování projektové dokumentace: 2012 - 2013
Poklepání základního kamene: 21. září 2013
Výběrové řízení na generálního dodavatele stavby: 2013 - 2014
Výstavba: 2014 - 2015
Přechod a zahájení poskytování služeb: 2015 – 2016

Související