Balíkové a expresní firmy oslovené v průzkumu se více méně shodují, že zatímco objemy zásilek doručených v režimu B2B spíše stagnují, zasílání na soukromou adresu je segment, který zaznamenává většinou dvouciferný nárůst. Stále sice nejde o dominantní obchodní kanál, často ale dosahuje už kolem čtvrtinového podílu na celkovém množství zásilek.
"Za poslední tři roky pozorujeme výrazný nárůst přepravy zboží z e-shopů. Jen letos jsme zaznamenali meziroční navýšení přepravy z internetových obchodů o 32 %," sdělila Eva Děkanová, manažerka marketingu společnosti Geis. "U některých klientů například pozorujeme snížení počtu B2B zásilek, kdy svoje zboží rozesílali maloobchodům, a zvýšení počtu zásilek na soukromé adresy. To znamená, že zasílají zboží přímo koncovým spotřebitelům," doplnila Děkanová.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později