Dopravní zátěž na Spořilovské vzrostla po otevření Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v září 2010. Magistrát tehdy zakázal kamionům vjezd na Jižní spojku mezi Barrandovem a Spořilovem.
Jedním z řešení je podle materiálu, který dopravní výbor projednával, aby kamiony jezdící po Spořilovské ve směru z Jižní spojky na D1 sjížděly ze spojky na nový most a dále pokračovaly po ulici 5. května. Zároveň by tu nově měla platit povinná minimální vzdálenost mezi kamiony 30 až 50 metrů. Vzdálenost má zajistit, že kamiony nevytvoří souvislou kolonu, kvůli které osobní auta neprojedou.
Mezi další opatření patří výstavba protihlukových stěn a valu kolem Spořilova podél ulice 5. května a Jižní spojky nebo podél Jižní spojky mezi ulicemi Sliačská a Spořilovská. Nová mobilní protihluková stěna má být v severní části Spořilovské. Ta by měřila sto metrů a byla by ve zkušebním provozu, řekl na jednání výboru náměstek primátora Jiří Nouza. Staveniště na novou stěnu na Spořilovské ve směru k Jižní spojce předá město podle Nouzy stavební firmě 25. října.
Dalším opatřením je položení takzvaného tichého asfaltu, který snižuje hluk. Ten má být na Spořilovské ve směru z kopce a v Senohrabské ulici.
Celkem by výstavba mostu a další úpravy měly podle Technické správy komunikací, která je připravila, vyjít v řádu desítek milionů korun. Přesná částka zatím není známa. Část peněz dostane město od státu.
Po Spořilovské projede každý den v obou směrech podle nejnovějších měření TSK na 50 tis. automobilů, z nich je zhruba 9000 kamionů. V noci to pak je celkem 9000 aut a z toho asi 1700 kamionů.