„Pro přepravu vybraného typu zboží vhodného pro vlakovou dopravu jsme museli přenastavit naše logistické systémy. S výsledky půlročního zkušebního provozu i jeho ekonomickou stránkou jsme však spokojeni, a proto plánujeme rozšíření železniční přepravy do dalších lokalit severní Moravy," uvedl manažer dopravy Teska Oldřich Král.

Na nádraží Šenov v Moravskoslezském kraji denně dorazí z centrálního skladu ve středočeském Postřižíně zboží, které odpovídá objemu zhruba dvou kamionů. Zboží se na vlaky nakládá v návěsech na překladišti v Lovosicích. Návěsy pak pokračují dále po železniční trati na překladiště u Ostravy, kde se složí a pomocí jiného tahače se pak zboží dopraví na provozovny po silnici.

„Vlaky představují prozatím malé procento celkově přepraveného zboží, které do Moravskoslezského kraje vozíme. Železnici vnímáme především jako ekologickou alternativu dopravy, která je vhodná pro vybrané druhy zboží na určitých trasách," dodal Král.

Železniční doprava je podle něj sice ekologicky šetrná, pro maloobchodní sektor je ovšem její nevýhodou doba přepravy - jedna cesta může trvat až šestnáct hodin. Řetězec tak může po železnici přepravovat pouze suché potraviny a trvanlivé zboží.

Související