Za prvních deset měsíců se u nás prodalo o 7,5 % (452 kusů) nových nákladních vozů kategorie N2 a N3 více než za stejné období loni. U autobusů je tento nárůst dokonce 13,5 % (77 kusů). Vyplývá to ze statistik Sdružení automobilového průmyslu. Ještě v pololetí byl přitom meziroční nárůst pouze necelá 2 %. Ke zvýšenému prodeji tedy došlo zejména v druhé polovině roku.
Na konci letošního roku skončí výroba nákladních aut plnících emisní normu Euro V. Vozidla s přísnější normou Euro VI, povinnou od příštího roku, mají přitom vyšší cenu v průměru zhruba o 100 tis. až 120 tis. korun. Nyní by se mohl rozdíl kvůli intervenci ČNB a změně kurzu koruny k euru zvýšit. Podle lidí z oboru se ale původně hovořilo o rozdílu kolem 10 tis. eur a později kolem 5 tis. eur. Další vývoj cen nákladních vozů je tedy značně nejistý.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později